HTML

Naptár

november 2017
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

2010.01.31. 15:34 dani740

Új motor a Volvokban

A svéd gyártó is megkezdi az átállást a takarékos turbómotorok új generációjára, valószínűleg még Ford segítséggel.

Szólj hozzá!

Címkék: hírek volvo


2010.01.28. 14:08 dani740

Megmenekült a SAAB

A Spyker sportkocsigyár vásárolta meg a svéd autómárkát a General Motorstól, lényegében az utolsó utáni pillanatban.

Szólj hozzá!

Címkék: hírek saab spyker


2010.01.17. 17:13 dani740

Kína - dilemma

Volvo.For.Geely. Volvo.For.China. 

Ez lesz most? Nem tudni. Sorra kapjuk a sokszor egymásnak ellentmondó híreket, információkat a Volvo eladásáról.
 

Szólj hozzá!

Címkék: volvo geely


2010.01.17. 16:59 dani740

Elkelt a Volvo!

 

Még a kínai holdújév előtt aláírják a Volvo személyautó-gyártó ágának eladásáról szóló szerződést: a jelenleg Ford tulajdonú svéd márkát a kínai Geely vásárolja meg...

Szólj hozzá!

Címkék: hírek volvo


2009.11.19. 10:24 dani740

Volvo DRIVe: Zürich-Göteborgig 3,1 l/100 km!

 

A Volvo Cars számos DRIVe modellel szerepel a legkülönfélébb megmérettetéseken, és a vezetők elvárásait eddig mindig sikerült felülmúlni. Így történt ez a közelmúltban is, amikor három Volvo V50 DRIVe modellel, három két fős csapat indult útnak. Egy férfi, egy női és egy vegyes csapat. Mindannyian a Zürich és Göteborg közötti 1535 kilométeres távot tették meg egyetlen tank üzemanyaggal. 

Szólj hozzá!

Címkék: hírek volvo


2009.11.12. 17:02 dani740

Mozgásra született – első képek az új Volvo S60-ról

Megérkeztek a teljesen új, valamennyi korábbi Volvónál sportosabb és dinamikusabb Volvo S60 első hivatalos fényképei.


 

Szólj hozzá!


2009.11.12. 16:45 dani740

XIII. Országos Volvo Találkozó – Új helyen

2009. november 7-én találkoztak újra a Volvo fanatikusok a Volvo Baráti Társaság (VBT – www.volvoklub.hu ) és a Magyar Drift Szövetség (MDSZ – www.drifter.hu ) közös szervezésében

Szólj hozzá!

Címkék: volvo találkozó


2009.11.12. 16:26 dani740

Nagyobb Volvókat ígérnek a kínaiak

Négy éven belül három új luxusautót fejlesztene ki a Volvónál az első számú vásárlójelölt, a kínai Geely, miközben a többszörösére növelné a cég eladásait.

Szólj hozzá!

Címkék: hírek volvo


2009.10.25. 17:15 dani740

A 2-es sorozat 242/244/245/262/264/265

A mára már legendaként emlegetett 200-as sorozat 1974-ben váltotta fel a 100-as szériát. Kezdetben a Volvo vezetése annyit remélt, hogy a megújult sorozat még a nyolcvanas évek közepén is korszerűnek számít majd. Nem is álmodtak arról, hogy egy legenda születésénél bábáskodhattak.

 

Szólj hozzá!

Címkék: történelem volvo 240 262 244 242 245 264 265


2009.10.06. 12:07 dani740

A 3-as sorozat 340/343/345/360

Talán egyetlen más Volvo sem volt annyira alulértékelt, mint a 340/360 sorozat, amelyet 1976 őszén mutattak be. Eredetileg a van Doornes Personenautofabriek BV hozta létre DAF 77 néven, de kicserélték rajta a márkajelzést, amikor a Volvo átvette a holland céget.

A több mint 15 éven keresztül továbbfejlesztett 340/360 sokféle szerepben lépett fel: városi autó, kis túrakocsi, ralikrossz versenygép, sőt világrekorder!

2 komment

Címkék: történelem volvo 360 340 343 345


2009.09.25. 15:43 dani740

A Volvo 850

A Volvo hosszú éveken keresztül ellenállt a fronthajtás irányába mutató tendenciának. 1991-ben azonban elérkezett az ideje, hogy a vállalat első ilyen típusú autója színre lépjen. 

A 850 melegebb fogadtatásban részesült, mint talán bármelyik kocsi a Volvo történetében, kivéve a PV444-et. Autós újságírók leleksen és némileg igazságtalanul áradoztak, hogy a Volvo végre valahára épített egy olyan kocsit, amit élvezet vezetni.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem volvo 850


2009.09.09. 17:42 dani740

VolvoWIW : 250 tag felett...

 

Már 250-nél is több tagja van a magyar underground Volvo közösségnek, a VolvoWIW.hu-nak. Ebből az alkalomból adott rövid interjút a közösségi oldal szellemi atyja, Kispaci.


Szólj hozzá!

Címkék: közösség volvo volvowiw


2009.08.24. 17:45 dani740

50 éves a biztonsági öv

2009 augusztus 13-án volt a Volvo életmentő talámányának –a hárompontos biztonsági övnek- 50 éves évfordulója.


A szabványt -amit a Volvo szívesen oszott meg mindegyik autógyárral- 1959-ben Nils Bohlin a Volvo mérnöke találta fel, megszámlálhatatlan életet mentett és ment meg világszerte. Sokak szerint ez az autógyártás 120 éves történetének legjelentősebb biztonsági újítása.

 

Szólj hozzá!

Címkék: biztonság történelem volvo


2009.06.25. 09:46 dani740

VolvoWIW - a közösségi portál

http://volvowiw.hu/

A nagytestvér IWIW mintájára néhány lelkes rajongó létrehozta a VolvoWIW-et, ahol a márka kedvelői találhatnak egymásra, oszthatják meg tapasztalataikat svédacéljaikról, szervezhetnek közös programokat. A honlap beidulása óta 200 tag regisztrálta magát, és ez a szám folyamatosan növekszik...

1 komment

Címkék: volvo találkozó volvowiw


2009.06.25. 09:38 dani740

C70 a bolgár rendőrség kötelékében

Lám, lám hogyan hasznosíthatók a bűnözőktől lefoglalt gépjárművek... Ez az amerikai kivitelű kupé egykoron valamelyik bolgár rosszéletű garázsát gazdagította, ma meg ezzel üldözik munkatársait a rend éber -és ízléses:)- őrei.

forrás: policecars.hu

Szólj hozzá!

Címkék: volvo police c70


2009.06.16. 13:11 dani740

Feltámad a Volvo P1800?

A klasszikus Volvo sportkocsi felélesztésével próbálkozik a Koenigsegg egyik mérnöke, Mathias Vöks. Egyelőre csupán virtuálisan létezik az autó, de úgy tudni, a cél a kis szériás gyártás beindítása.

A P1800-as az egyetlen, klasszikus Volvo sportautó mind a mai napig, hátsókerék-hajtással, hosszában beépített orrmotorral és klasszikus kupé-tetővel. A svéd gyártónál ugyan időről időre megpróbálnak párhuzamot vonni közte, és a két generációnyi C70-es közé, de Simon Templar első járművét mégsem említenénk egy lapon a fronthajtású divat-kupékkal. Valahogy így érezheti Mathias Vöks is, aki egy valódi szellemi utód megtervezésébe fogott, a Vizualtech nevű cég segítségével.

Az eredeti formaterv karakterén meg sem próbáltak változtatni, csupán az arányokat módostották és a részleteket simítoták le, hogy az autón azért látható legyen, a XXI. század terméke. Vöks autója valamivel szélesebb lett, mint az eredeti, 1963 és '73 között gyártott Volvo, és az orra is hosszabb: így könnyedén elfér majd benne az XC90-esből átemelt 4,4 literes V8-as. A 315 lóerős motor persze önmagában is elég erős lenne az új P1800-ashoz, de a tervek szerint a nyúlánk sportkocsi orrába egy turbófeltöltős változat kerül majd, nagyjából 600 lóerőnyi teljesítménnyel.

Bár egyelőre csak vázlatok, és számítógéppel generált képek formájában létezik a feltámasztott legenda, alkotói már a lehetséges gyártásról beszélnek. Nagy mennyiségről persze szó sincs, évente legfeljebb 6-8 példányt készítenének, nyilvánvalóan több százezer eurós áron, de még kérdéses, hogy sikerül-e megfelelő anyagi hátteret biztosítani az ötlet mögé.

 

forrás: totalcar.hu

Szólj hozzá!

Címkék: hírek volvo p1800


2009.06.16. 11:48 dani740

A 9-es sorozat 940/960

A svédországi Volvo modellek új nemzedéke 1990-ben jelent meg, a 900-as sorozat formájában. Lényegében a még mindig modern 700-as sorozat továbbfejlesztéséről volt szó, de lágyabb vonalakkal. Az összes korábbi nagy Volvohoz hasonlóan az új modell is hátsókerék-hajtású lett (akik úgy gondolták hogy ez a Volvo jellegzetessége marad, meglepődhettek egy esztendő után...).

Szólj hozzá!

Címkék: történelem volvo 960 900 940


2008.08.14. 09:48 dani740

VOLVO bontók, szerelők

 

Sajnos néha még a legjobb autóknál is előfordul, hogy valami tönkremegy, esetleg belénk jönnek. Ilyenkor jön jól ez a lista (a teljesség igénye nélkül):

1.
VOLVO BONTÓ
Somodi János
Budapest,
XVII. Péceli út 247.
Tel.: 258-2958, 30 / 933-6336
Talán ez a legnagyobb, néha egész jó áron lehet gyári alkatrészekhez is jutni, pl. szélvédôhöz, stb...
2.
VASI IMPALA Bt.
Horváth Attila
9842 Alsóújlak
Hársfa u. 1/e
Tel.: 30 / 9469-149
Vas megyében található, fôleg 7-8-900-asokra szakosodott bontó. Alkalomadtán hoznak rendelésre bontott alkatrészeket külföldrôl.
3.
VOLVO IVANICS Kft.
Bócsa István
1221 Budapest,
Méhész u 2-4.
Tel.: 226-2232
Ennél a márkakereskedésnél is lehet bontott alkatrészt kapni, hatalmas raktárkészletük van, csak tudni kell, kit kell keresni. Bócsa mester (121-es mellék) szívesen segít...
Papp Laci
06-30-9334-183
4.
VOLVO BONTÓ
Tel.: 20 / 989-3391
Róluk nem túl sokat tudunk, Budapesten találhatók és fôleg az újabb típusokkal foglalkoznak...
5.
VOLVO AUTÓSBOLT
1141 Budapest,
Adria sétány 12.
Tel.: 220-9209
Új és bontott alkatrészeket is árulnak...
6.
BARNA LÁSZLÓ
2030 Érd,
Fuvaros u. 19.
Tel.: 30 / 8591485
Ô új és bontott alkatrészeket is árul, utánvéttel is.

7. BO-TO Autó Kft.

www.volvoalkatresz.hu

Bojtor László

Tel.: 30/992-0337                                                                                               Új és bontott alkatrészek, főleg újabb (2000 utáni) típusokhoz. Valahol a XX. kerületben található. Cím a weblapján.


SERES KÁROLY
XIV. ker. Cserebogár u. 10.
221-2278
Volvo autószerelő

LESTYÁN PÁL
XX. ker. Rákóczi u.
06-30-210-3646
Volvo autóvillamossági szerelő

Klíma szerelő
Papp Csaba
06-30-211-7125
Budapest, 21. kerület Gyepsor utca 1
A Csepel Művek 1-es kapujánál
útbaigazítás:
Ahogy áthajtottál a kapun, rögtön fordulj be balra, abba a parkolónak / vasútnak kinéző helyre, és balra tartva megtalálod a műhelyt.

1 komment

Címkék: volvo szerelő bontó


2007.12.18. 14:32 dani740

Retro VOLVO reklámok a Youtube-on 1.

Nagyon szeretek hosszú órákon át böngészni a Youtube-on, néha fel-fel bukkannak korabeli Volvo reklámok. Íme egy kis csokorral:

Paul Jones




Classic 1970's Volvo Ad Campaign

1985-ös 760 reklám

Volvo reklám a nindzsák földjéről

Szólj hozzá!

Címkék: retro reklám youtube volvo


2007.10.03. 23:52 dani740

Képriport: új V70 D5 vs. elődei a vezetéstechnikai pályán

2007. szeptember 26. MAK vezetéstechnikai pálya

Szólj hozzá!

Címkék: volvo s70 v70 740 képriport 940


2007.06.27. 09:25 dani740

A 7-es sorozat: 740, 760, 780

760 (1982-1990)

    A luxuskategóriás 264-est leváltó teljesen új 760GLE-t 1982 februárjában mutatta be a Volvo. A kombi változatra 1985-ig kellett várni.
    A 760 GLE egy teljesen új profillal büszkélkedett nagy üvegfelülettel és  alacsony ővvonallal. A gyár új modellje hihetetlenül tágas belső térrel és kivételes biztonsági szinttel muatakozott be.
    A 760 GLE kombi a 265 által megkezdett hagyományt folytatta: egy 6 hengeres kombi autó magas felszereltséggel. A "puttonyos" verzió szinte merőleges hátsó ajtajával egyedi stílust teremtett, és ez a megoldás a kombi Volvo-k védjegyévé vált.
    Három tagból állt a motorválaszték. Az első lehetőség a PRV 2.8-as V6-os motorja volt, aztán a kínálatot egy 2.3-as turbófeltöltésű és a VW-Audi által gyártott 2.4-es turbódízel erőforrás gazdagította.
    A 760 GLE történetében a lényeges változást az 1988-as modellév jelentette, amikor a típus teljesen új frontrészt, új műszerfalat  és egy teljesen új többlengőkaros hátsó futóművet kapott
    A Volvo 760 GLE-t 1990 szeptemberében a 960-as modell váltotta.



Technikai adatok:
 
gyártás: 1982 - 1990
darabszám: 183,864 (szedán) 37,445 (kombi)
kasztni: 4 ajtós szedán, 5 ajtós kombi
Motor: V6 OHC 2,664 cm³ majd 2,849 cm³, soros 4 hengeres OHC 2,316 cm³ turbóval, soros 6 hengeres 2,383 cm³ Turbo Diesel
Váltó: 4 fokozatú kézi elektromos overdrive-val vagy 4 fokozatú automata
   
   


740 (1984-1992)

A 740-est 1984-ben mutatták be a 760-as sorozat négyhengeres, kevésbé felszerelt, olcsóbb alternatívájaként. A kombi verziót a 760-nal együtt 1985-ben mutatták be.

A 740-es sorozat motor választéka a gyártás 9 éve alatt 14 különböző tagból állt - az L.ovlov Laci által megmutatott kézikönyv szerint.

A 740-es a mérhetetlen sikerét teljes megbízhatóságának, kiváló kényelmének és híres biztonságának köszönheti.

1990 augusztusától a 740-es sorozatot párhuzamosan készítették az akkor megjelenő új 940-sel, két éven keresztül

VIDEOK:



Technikai adatok:
 
gyártás: 1984 - 1992
darabszám: 650,443 (szedán) 358,952 (kombi)
kasztni: 4 ajtós sedan és 5 ajtós kombi
motor: soros 4 hengeres OHC 1,986 vagy 2,316 cm³, soros 6 hengeres 2,383 cm³ dízel, illetve turbódízel
váltó: 4 seb. kézi, 4 seb. kézi elektromos overdrive-val, 5 se. kézi vagy 4-seb. automata
   
   


780 (1985-1990)

Amikor  az 1985-ös genfi autószalon megnyitotta kapuit, a figyelem  egyből a Volvo  új modelljére irányult.
A exkluzív kupé Volvo 780-ast az olasz Bertone dizájner stúdiónál tervezték. Itt is gyártották őket, ahogyan azt korábban, a 262C-vel is tették.

A 780-as egy elegáns időtlen dizájn és egy tiszta Volvo identitás kombinációja.
A belső és a kétszemélyes hátsó üléssor egyedileg ehhez a modellhez készült.

Technikailag nagyjából a 760-as sorozatra épült.

 
Technikai adatok:
 
gyártás: 1985 - 1990
darabszám 8,518 db
kasztni: 2 ajtós coupé
motor: soros, 4 hengeres 1,986 - 2,316 cm³, V6  2,849 cm³, vagy soros 6 hengeres 2,383 cm³ turbódízel.
váltó: 4 seb. kézi  elektromos overdrive-val vagy 4 seb. automata
   
   

1 komment

Címkék: történelem volvo 700 740 760 780


2007.05.18. 10:45 dani740

C 70 mk1

    Elsőként, 1996-ban a C70 Coupé jelent meg a Párizsi Autószalonon. Ez volt az első olyan sorozatgyártású modell, amely a Volvo és a Tom Walkinshaw Racing (TWR) együttműködéséből született. A TWR már 1994 óta irányította a Volvo szereplését a Brit Túrakocsi Bajnokságban. A mutatós kocsi nem csupán gyönyörű vonalaival és szokatlanul nívós kidolgozásával keltett érdeklődést, hanem annak köszönhetően is, hogy a két cég közös tulajdonát képező, svédországi Uddevallában levő gyárban készült.
    Az elragadtatás, amelyet a C70 kiváltott, igazából nem csupán az autó kvalitásának köszönhető, hanem annak a ténynek is, hogy éppen ez volt az a kocsi, amelyet a közvélemény elvárt a biztonság területén hagyományosan vezető szerepet játszó svéd márkától.
    Hiába sóvárogtak a vevőjelöltek, eltartott, mire a modell kiszállítása komolyabb mértékben megkezdődött. A Volvo ugyanis ezúttal nagyon magas gyártási követelményeket tűzött maga elé, ami megfelelő mértékben korlátozta a jórészt kézi munkára alapozott termelés kapacitását.
    A bemutatás után egy évvel következett a nyitott változat, a vászontetős kabrió, amelynek leereszthető ablakai és motoros tetőmozgatása legalább olyan komfortot és az időjárás viszontagságai elleni védelmet kínáltak, mint egy fémtető. Ez az autó a C70 Convertibile nevet kapta. A nyitott kivitelt az észak-amerikai vásárlók igénye motiválta, akik a Volvo páratlan kvalitásait felmutató nyitott kocsit szerettek volna.


C70 Coupé
Gyártás: 1996 - 2002
Darabszám: 24395
2 ajtós coupé
Motor: soros 5-hengeres DOHC 1,984 - 2,435 cm³
Váltón: 5 seb. kézi 4- vagy 5 seb. automata
Tengelytáv: 266 cm

Szólj hozzá!

Címkék: volvo c70


2007.05.18. 10:25 dani740

S 70, V 70 MK 1

    A Volvo 1996 végén, a korábban bemutatott S40/V40 modellek analógiájára, S70 és V70 típusjelzéssel kirukkolt két autóval, amelyek lényegében a 850 továbbfejlesztései voltak. Az "S" a Saloon (vagy Sedan) szót jelentette, a "V" a Versatility, azaz sokoldalúság rövidítése. A legfőbb újdonság a teljesen átdolgozott, aerodinamikus orrkiképzés, illetve a négyajtós kocsi megváltoztatott hátsó része.
    Egyidejűleg a V70 AWD lépett a 850 AWD helyébe. Azok, akik az összkerékhajtást négyajtós karosszériával együtt szerették volna megkapni, kicsit még vártak az S70 AWD-re. További változatként a V70 XC (Cross Country) kínált jóval nagyobb szabad magasságot, és ennek köszönhetően jobb terepjáró képességet.

Adatok:

S70
Gyártás: 1996 -2000 ig
Darabszám: 243078
4 ajtós szedán
Motor: soros 5 hengeres DOHC, 1,984 cm³ - 2,435 cm³, vagy soros 5 hengeres 2,461 cm³ SOHC turbódízel
Váltó: 5 seb. kézi vagy 4 seb. automata
Tengelytáv: 267 cm

V70/V70 XC
Gyártás: V70: 1996 – 2000; V70 XC: 1997 - 2000
Darabszám: V70: 319832 XC: 53.857
5 ajtós kombi
Motor: soros 5 hengeres DOHC, 1,984 cm³ - 2,435 cm³, vagy soros 5 hengeres 2,461 cm³ SOHC turbódízel
Váltó: 5 seb. kézi vagy 4 seb. automata
Tengelytáv: 267 cm

Szólj hozzá!

Címkék: volvo s70 v70


2007.05.17. 15:21 dani740

VOLVO történelem 1.

A két alapító

Assar Gabrielsson (1891-1962). A teherautó és buszgyáráról ismert Tildaholm melletti kis községben, Korsberga-ban született. Ő volt az angol úriember típus megtestesítője, szivarozott és golfozott is (ez utóbbira még munkaidő alatt is bíztatta kollegáit).

Gustaf Larson (1887-1968). Vintrosában született, és társától eltérően "csiszolatlan" gyémántnak számított. Nyers modorát mérnöki tapasztalata ellensúlyozta.

A tőkét Gabrielsson teremtette elő, míg az első számű alkalmazott Larson volt.

A nagy eredmény, az első Volvo kifejlesztése a semmiből nem egyedül az ő érdemük. Elsők között csatlakozott hozzájuk a rajzoló Henry Westenberg, az ÖV4 formatervezője Helmer "Mas-Olle" Olsson és Alex Roos, aki a prototípusok legyártásáért felelt.

1926 őszén ez a pár ember Stockholmból Göteborgba tette át cégük székhelyét, ami 1926 augusztusától a VOLVO nevet viselte.


Az első "termék"
Már 1925-ben kiszivárogtak azok a hírek, ami szerint egy új svéd kocsi van készülőben. Az autó első képeit 1926 tavaszán hozták nyilvánosságra. Az egyszerű vonalvezetésű, elegáns karosszéria a megszokott módon acéllemezből készült, kőrisfa vázkereten. Az 1926-ban épített első 9 darab prototípust más-más stzínűre fényezték, lehet azért, hogy meg tudják őket különböztetni.
MIvel a frissen alapított vállalat a SKF-től kapott támogatástól eltekintve pénzszűkében volt, úgy határoztak, hogy a prototípusokat nem bontják szét, hanem az ÖV4-nél olcsóbban értékesítik. Egy példány megmaradt a gyárnak, és kis platóval felszerelve könnyebb szállítási feladatokat teljesített.
A kilenc prototípusból mindössze csak egy maradt meg a mai napig, amit tulajdonosa később a Göteborgi Városi Múzeumnak ajándékozott.


Kép: egy ÖV4-es

Szólj hozzá!

Címkék: történelem volvo


2007.05.17. 14:31 dani740

Elindultunk!

Próbaképpen az első bejegyzés.
Az első Volvo-s élményem egy fehér, 1981-es 245 GLE D6 kombihoz fűződik. A rendszámát a mai napig tudom: KB-67-68. Ez a család ismerőse tulajdonában volt, így elég sokat ültem benne.
A következő autó már a sajátunk volt. Ez egy 244 GL volt, az 1983-as gyártási évből. Szintén fehér színben, 2.1-es automata váltóval.
Aztán pár hónapra rá jött az igazi szerelem: 740 GL. 2.3 aut. 1988-as volt, egyike, a kb. tucatnyi IBUSZ-os bérautónak (mint később kiderült róla).
Még egy 740-es, ugyanolyan paraméterekkel. Ezt 2000-ben egy figyelmetlen OFF Astrás telibe verte (jobbkéz = luxus).
Pár sanyarú év után, január óta egy S70-es büszke tulajdonosa vagyok. 2000-es motor, automata váltó, minden jóval felszerelve.


Kezdésnek ennyi.


Ez a volt IBUSZ-os 740, mai állapotában. Az új tulaja ELADJA!!! (forrás:hasznaltauto.hu)


Szólj hozzá!