HTML

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

2010.01.17. 17:13 dani740

Kína - dilemma

Volvo.For.Geely. Volvo.For.China. 

Ez lesz most? Nem tudni. Sorra kapjuk a sokszor egymásnak ellentmondó híreket, információkat a Volvo eladásáról.
 


Egy rövid összefoglaló bő egy év távlatából:

"Csődközelben a Ford. Eladó a Volvo! A Jaguar és a Land Rover, az Aston Martin és a Mazda részvények után a Ford áruba bocsájtja legsikeresebb prémium-márkáját, a Volvo-t is." FH 2008.12.02.

"Kínai kézbe kerülhet a Volvo. Nagyon úgy tűnik, a Ford megtalálta a vevőt a Volvóra a kínai Geely személyében. Kínai lapértesülések szerint a Geely szándéknyilatkozatot írt alá az üzlettel kapcsolatban, de még folynak az egyeztető tárgyalások." VolvoWiW/TC 2009.06.19.

"Hogy mondják kínaiul, hogy Volvo? A Geely és a Volvo tárgyalásai befejező szakaszba értek, rövid időn belül a kínai mamut fogja birtokolni a patinás svéd autógyárat." VolvoWiW 2009.08.13.

"VOLVO menni Amerika? Amerikai kérője akadt a Volvonak... Mindenki kész tényként kezelte, hogy a Volvo a kínaiaké lesz, de a legújabb hírek szerint elképzelhető, hogy mégsem." VolvoWiW 2009.10.06.

"Mégis a GEELY? A kínai Geely autóipari csoport a legesélyesebb arra, hogy megszerezze a Volvót, miután annak amerikai tulajdonosa, a Ford a kínai céget részesítette előnyben, s vele kezdi meg a tárgyalásokat az eladásról. " VolvoWiW 2009.10.29.

"Nagyobb Volvókat ígérnek a kínaiak. Négy éven belül három új luxusautót fejlesztene ki a Volvónál az első számú vásárlójelölt, a kínai Geely, miközben a többszörösére növelné a cég eladásait." TC.hu 2009.11.12.

És Karácsonykor jött a (sokunknak szomorú) hír:

"A kínai Geely veszi meg a Volvót. Még a kínai holdújév előtt aláírják a Volvo személyautó-gyártó ágának eladásáról szóló szerződést: a jelenleg Ford tulajdonú svéd márkát a kínai Geely vásárolja meg." nol.hu 2009.12.23.

Itt tartunk most. Várjuk a kínai holdújévet (2010. febr. 14 - Tigris) , meg azt, hogy a pecsét megszáradjon a szerződésen. Addig maradnak a találgatások, hogy mi lesz a márkával. Sokan azt mondják, hogy előbb-utóbb a termelés átkerül Kínába. Vannak, akik úgy gondolják: csak a kutatás-fejlesztés marad az "őshazában". Persze sokan a legpozítívabbat látják: marad minden a helyén, a kínaiak csak befektetésként vették meg a gyárat, beleszólni -az első két verzióval szemben- nem akarnak annyira.

Állítólag a svédeknél a szakszervezet erőteljes nyomást gyakorol a tranzakcióra, ezért is húzódott el enniyre a tárgyalás. Mivel sikerült megegyezniük, talán van remény az utolsó változatra, hogy a Volvo-k többsége továbbra is svéd földön készül majd (meg Belgiumban, meg természetesen Kínában... :) )

Nem ez volt az első gazdicsere, hiszen 1998-ban a most áruló (mindkét értelemben :P ) Ford szerezte meg a Volvo-t. Az első eladás:

"A Volvo Group, a világ egyik legnagyobb haszongépjármű-gyártója 1998-ban kezdeményezte a személygépkocsi-részleg eladását, annak érdekében, hogy teljes egészében a haszongépjárművekre tudjon összpontosítani. A másik oldalon a Ford előnyöket látott egy nyereséges európai középkategóriás presztízsautó gyártójának felvásárlásában, amely híres a biztonságosságról, és jól jön a Premier Automotive Group kiegészítéseként. A Volvo Cars kivásárlását 1998 január 28-án jelentették be, majd a következő évben be is fejeződött a felvásárlás, 6,45 millárd dolláros áron." - wikipedia 


A Ford nem mozgatott semmit, hiszen gondoljunk csak bele: a Volvo-k akár készülhettek volna Detroitban is! A tulajdonlás bő tíz évében a Volvo egyre elismertebb lett - nemcsak a biztonság terén nyújott újításai miatt, hanem igazi versenytársa lett a német autógyártás néhány közép- és felsőkategóriás típusnának. A Ford talán megadta mindazt, ami addig hiányzott (a kapcsolat révén több új modell lépet színre, megjelentek a crossoverek, terepjárók stb...). Többféle kategóriában tudtak borsot törni a konkurencia orra alá.

Az viszont tény, hogy a 2008/2009-es év az autóipar fekete éve volt. A Fordnak el kellett adnia az összes leánykáját. Az Aston Martin a ProDrive konzorcium kezébe került, a Rovert megvették a Geely földijei, a Jaguar és a Land Rover pedig sikeresen férjhez ment az indiaiakhoz.

Reméljük ennél már csak jobb jöhet... Volvo.For (a better) Life.

Szólj hozzá!

Címkék: volvo geely


A bejegyzés trackback címe:

https://volvoforlife.blog.hu/api/trackback/id/tr801679837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.