HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2007.05.18. 10:45 dani740

C 70 mk1

    Elsőként, 1996-ban a C70 Coupé jelent meg a Párizsi Autószalonon. Ez volt az első olyan sorozatgyártású modell, amely a Volvo és a Tom Walkinshaw Racing (TWR) együttműködéséből született. A TWR már 1994 óta irányította a Volvo szereplését a Brit Túrakocsi Bajnokságban. A mutatós kocsi nem csupán gyönyörű vonalaival és szokatlanul nívós kidolgozásával keltett érdeklődést, hanem annak köszönhetően is, hogy a két cég közös tulajdonát képező, svédországi Uddevallában levő gyárban készült.
    Az elragadtatás, amelyet a C70 kiváltott, igazából nem csupán az autó kvalitásának köszönhető, hanem annak a ténynek is, hogy éppen ez volt az a kocsi, amelyet a közvélemény elvárt a biztonság területén hagyományosan vezető szerepet játszó svéd márkától.
    Hiába sóvárogtak a vevőjelöltek, eltartott, mire a modell kiszállítása komolyabb mértékben megkezdődött. A Volvo ugyanis ezúttal nagyon magas gyártási követelményeket tűzött maga elé, ami megfelelő mértékben korlátozta a jórészt kézi munkára alapozott termelés kapacitását.
    A bemutatás után egy évvel következett a nyitott változat, a vászontetős kabrió, amelynek leereszthető ablakai és motoros tetőmozgatása legalább olyan komfortot és az időjárás viszontagságai elleni védelmet kínáltak, mint egy fémtető. Ez az autó a C70 Convertibile nevet kapta. A nyitott kivitelt az észak-amerikai vásárlók igénye motiválta, akik a Volvo páratlan kvalitásait felmutató nyitott kocsit szerettek volna.


C70 Coupé
Gyártás: 1996 - 2002
Darabszám: 24395
2 ajtós coupé
Motor: soros 5-hengeres DOHC 1,984 - 2,435 cm³
Váltón: 5 seb. kézi 4- vagy 5 seb. automata
Tengelytáv: 266 cm

Szólj hozzá!

Címkék: volvo c70


A bejegyzés trackback címe:

https://volvoforlife.blog.hu/api/trackback/id/tr1678777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása