760 (1982-1990)
A luxuskategóriás 264-est leváltó teljesen új 760GLE-t 1982 februárjában mutatta be a Volvo. A kombi változatra 1985-ig kellett várni.
A 760 GLE egy teljesen új profillal büszkélkedett nagy üvegfelülettel és alacsony ővvonallal. A gyár új modellje hihetetlenül tágas belső térrel és kivételes biztonsági szinttel muatakozott be.
A 760 GLE kombi a 265 által megkezdett hagyományt folytatta: egy 6 hengeres kombi autó magas felszereltséggel. A "puttonyos" verzió szinte merőleges hátsó ajtajával egyedi stílust teremtett, és ez a megoldás a kombi Volvo-k védjegyévé vált.
Három tagból állt a motorválaszték. Az első lehetőség a PRV 2.8-as V6-os motorja volt, aztán a kínálatot egy 2.3-as turbófeltöltésű és a VW-Audi által gyártott 2.4-es turbódízel erőforrás gazdagította.
A 760 GLE történetében a lényeges változást az 1988-as modellév jelentette, amikor a típus teljesen új frontrészt, új műszerfalat és egy teljesen új többlengőkaros hátsó futóművet kapott
A Volvo 760 GLE-t 1990 szeptemberében a 960-as modell váltotta.
740 (1984-1992)
A 740-est 1984-ben mutatták be a 760-as sorozat négyhengeres, kevésbé felszerelt, olcsóbb alternatívájaként. A kombi verziót a 760-nal együtt 1985-ben mutatták be.
A 740-es sorozat motor választéka a gyártás 9 éve alatt 14 különböző tagból állt - az L.ovlov Laci által megmutatott kézikönyv szerint.
A 740-es a mérhetetlen sikerét teljes megbízhatóságának, kiváló kényelmének és híres biztonságának köszönheti.
1990 augusztusától a 740-es sorozatot párhuzamosan készítették az akkor megjelenő új 940-sel, két éven keresztül
VIDEOK:
780 (1985-1990)
A 760 GLE egy teljesen új profillal büszkélkedett nagy üvegfelülettel és alacsony ővvonallal. A gyár új modellje hihetetlenül tágas belső térrel és kivételes biztonsági szinttel muatakozott be.
A 760 GLE kombi a 265 által megkezdett hagyományt folytatta: egy 6 hengeres kombi autó magas felszereltséggel. A "puttonyos" verzió szinte merőleges hátsó ajtajával egyedi stílust teremtett, és ez a megoldás a kombi Volvo-k védjegyévé vált.
Három tagból állt a motorválaszték. Az első lehetőség a PRV 2.8-as V6-os motorja volt, aztán a kínálatot egy 2.3-as turbófeltöltésű és a VW-Audi által gyártott 2.4-es turbódízel erőforrás gazdagította.
A 760 GLE történetében a lényeges változást az 1988-as modellév jelentette, amikor a típus teljesen új frontrészt, új műszerfalat és egy teljesen új többlengőkaros hátsó futóművet kapott
A Volvo 760 GLE-t 1990 szeptemberében a 960-as modell váltotta.
Technikai adatok: | |
---|---|
gyártás: | 1982 - 1990 |
darabszám: | 183,864 (szedán) 37,445 (kombi) |
kasztni: | 4 ajtós szedán, 5 ajtós kombi |
Motor: | V6 OHC 2,664 cm³ majd 2,849 cm³, soros 4 hengeres OHC 2,316 cm³ turbóval, soros 6 hengeres 2,383 cm³ Turbo Diesel |
Váltó: | 4 fokozatú kézi elektromos overdrive-val vagy 4 fokozatú automata |
740 (1984-1992)
A 740-est 1984-ben mutatták be a 760-as sorozat négyhengeres, kevésbé felszerelt, olcsóbb alternatívájaként. A kombi verziót a 760-nal együtt 1985-ben mutatták be.
A 740-es sorozat motor választéka a gyártás 9 éve alatt 14 különböző tagból állt - az L.ovlov Laci által megmutatott kézikönyv szerint.
A 740-es a mérhetetlen sikerét teljes megbízhatóságának, kiváló kényelmének és híres biztonságának köszönheti.
1990 augusztusától a 740-es sorozatot párhuzamosan készítették az akkor megjelenő új 940-sel, két éven keresztül
VIDEOK:
Technikai adatok: | |
---|---|
gyártás: | 1984 - 1992 |
darabszám: | 650,443 (szedán) 358,952 (kombi) |
kasztni: | 4 ajtós sedan és 5 ajtós kombi |
motor: | soros 4 hengeres OHC 1,986 vagy 2,316 cm³, soros 6 hengeres 2,383 cm³ dízel, illetve turbódízel |
váltó: | 4 seb. kézi, 4 seb. kézi elektromos overdrive-val, 5 se. kézi vagy 4-seb. automata |
780 (1985-1990)
Amikor az 1985-ös genfi autószalon megnyitotta kapuit, a figyelem egyből a Volvo új modelljére irányult.
A exkluzív kupé Volvo 780-ast az olasz Bertone dizájner stúdiónál tervezték. Itt is gyártották őket, ahogyan azt korábban, a 262C-vel is tették.
A 780-as egy elegáns időtlen dizájn és egy tiszta Volvo identitás kombinációja.
A belső és a kétszemélyes hátsó üléssor egyedileg ehhez a modellhez készült.
Technikailag nagyjából a 760-as sorozatra épült.
Technikai adatok: | |
---|---|
gyártás: | 1985 - 1990 |
darabszám | 8,518 db |
kasztni: | 2 ajtós coupé |
motor: | soros, 4 hengeres 1,986 - 2,316 cm³, V6 2,849 cm³, vagy soros 6 hengeres 2,383 cm³ turbódízel. |
váltó: | 4 seb. kézi elektromos overdrive-val vagy 4 seb. automata |
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
baowah · http://baowah.blog.hu 2007.08.02. 15:01:23